آخرین اخبار
عبدی در گفتگو با دانشجو:

دولت ارمنستان از گشایش سفارتخانه در سرزمین های اشغالی تجدید نظر کند

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور گفت: دولت ارمنستان باید در تصمیم خود برای گشایش سفارتخانه این کشور در فلسطین اشغالی تجدید نظر کرده و در جهت کمک به مردم آواره و مظلوم فلسطین تدابیر لازم را اتخاذ کند.
اشتراک گذاری
19 فروردین 1399
143 بازدید
کد مطلب : 1021

میلاد عبدی دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تصمیم ارمنستان به افتتاح رسمی سفارت خود در فلسطین اشغالی و اعزام سفیر مقیم به رژیم صهیونیستی پس از سفر مشاور امنیت ملی وقت کاخ سفید در پاییز ۲۰۱۸ به ایروان و ترغیب آن کشور به همراهی با اهداف آمریکا مطرح شد.

 

وی افزود: علاوه بر توصیه آمریکا به دولت غربگرای ارمنستان برای تقویت روابط با رژیم صهیونیستی؛ وزارت امور خارجه و سیستم امنیتی این رژیم غاصب نیز از مدت‌ها قبل مقامات ارمنستان را با تشویق‌های لازم و رفت‌وآمدهای متعدد مجاب کردند که ایروان اقدام به گشایش سفارت در فلسطین اشغالی کند و حتی درخواست کرده‌اند که شهر بیت‌المقدس محل استقرار این سفارتخانه باشد.

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور گفت: بدیهی است یکی از اولویت‌های اساسی صهیونیست‌ها از تحکیم روابط با کشورهای منطقه قفقاز تأثیرگذاری بر فضای ژئوپلتیک آن و بهره‌مندی از فرصت همجواری این کشورها با جمهوری اسلامی ایران با هدف پیشبرد اقدامات امنیتی و اقتصادی ضد ایرانی خود از سوی دیگر است.

عبدی بیان کرد: ایران در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به موقعیتی که در جهان اسلام پیدا کرد، نفوذی گسترده در لبنان و فلسطین یافت و تا هم مرزی سرزمین‌های اشغالی پیش رفت. در نتیجه، صهیونیست‌ها این راهبرد را در دستور کار خود قرار دادند که بتوانند اقدام متقابل انجام دهند؛ یعنی با نفوذ در میان همسایگان ایران خود را به مرزهای کشورمان نزدیک کنند.

 

وی افزود: همواره مباحثی همچون اینکه رژیم صهیونیستی در پشت مرزهای ایران حضور داشته باشد، مطرح بود و این راهبرد اسرائیل صرفا محدود به جمهوری آذربایجان نبود و تلاش می‌کرد این پروژه را در سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز پیاده‌سازی کند که ارمنستان یکی دیگر از این کشورها بود.

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور گفت: اینکه ارمنستان تصمیم بر این گرفته که سفارت خود را در سرزمین های اشغالی به راه بیندازد، بی تردید در تضاد با منافع مردم فلسطین است و بر ثبات و امنیت منطقه تأثیر منفی خواهد گذاشت.

 

عبدی تصریح کرد: دولت ارمنستان نباید با تقویت روابط با دشمن جمهوری اسلامی ایران، اصول حسن همجواری و همسایگی را نقض نماید و دولت این کشور باید بداند که تصمیم و یا اقدام دولت ارمنستان مبنی بر تعامل با رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل و برای مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست و در صورت عدم تجدید نظر در این تصمیم باید شاهد تغییر جدی در رفتار و سیاست های جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی افزود: هرگونه عادی سازی روابط کشورهای عربی و غیر عربی با رژیم نژادپرست صهیونیستی شدیداً از سوی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی ایران اسلامی محکوم است، دولت ارمنستان باید در تصمیم خود تجدید نظر کرده و در جهت کمک به مردم آواره و مظلوم فلسطین باید تدابیر لازم را اتخاذ کند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *