آخرین اخبار

دولت به کارگران و مشاغل آسیب دیده از کرونا توجه بیشتری کند

یک فعال دانشجویی ضمن ارزیابی عملکرد دولت در مقابله با کرونا خواستار توجه جدی تر به شرایط کارگران و مشاغل آسیب دیده از کرونا شد.
اشتراک گذاری
19 فروردین 1399
123 بازدید
کد مطلب : 1020

محمد زادمهر، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم درباره عملکرد دولت در کنترل و مهار بیماریکرونا، با اشاره به اینکه عملکرد دولت در این زمینه از چند جهت قابل بررسی است، اظهار داشت: عملکرد وزارت بهداشت و کادر درمانی که با اقدامات خود در یکی دو ماه اخیر، زحمات فراوانی را متقبل شدند، جای تقدیر دارد.

وی افزود: معتقدم پس از  شکست کامل کرونا باید از عزیزان کادر درمانی، وزارت بهداشت، پزشکان و پرستاران تقدیر شایسته‌ای به عمل آید. این وزارتخانه از روزهای ابتدایی ظهور بیماری کرونا با حضور جدی و اطلاع‌رسانی شفاف، نشان داد تمام انرژی و نیروی خود را پای کار آورده است.

این فعال دانشجویی درباره عملکرد مجموعه دولت و ستاد مقابله با کرونا نیز گفت: اجرای دیرهنگام  قرنطینه یا همان طرح “فاصلهگذاری اجتماعی” یکی از انتقادات موجود در این زمینه است. به نظر این طرح باید زودتر اجرا می‌شد. تعلل برخی استانها باعث ادامه دار شدن این بیماری و خدای نکرده ماندگاری بیشتر آن می شود.

زادمهر ضمن درخواست برای ادامه یافتن تعطیلات مراکز پرازدحام گفت:  بازگشایی زودهنگام مدارس ، دانشگاه‌ها و کسب و کارهای پر ریسک از جمله خطراتی است که دولتمردان باید بیشتر در این زمینه دقت کنند. طبق اظهارات وزیر بهداشت ممکن است در شرایطی که احساس می کنیم بیماری مهار یا مدیریت شده با افزایش ناگهانی آن مواجه شویم. لذا توصیه مسئولان و متخصصان امر را در این زمینه باید جدی گرفت.

این فعال دانشجویی همچنین به اقدامات دولت در زمینه حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده اشاره کرد و گفت: مشاغل و کارگرانی که از این فضا آسیب دیدند باید مورد حمایت و توجه ویژه قرار گیرند. به نظر می رسد برخی افراد نیازمند از این توجهات دور ماندند که شناسایی آنها توسط مددکاران، فعالان اجتماعی و گروههای مردمی در هر استانی  ضروری است و باید اقداماتی را برای شناسایی این افراد به کارگرفت.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *