آخرین اخبار
دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان کشور:

عده‌ای نمی‌گذارند شعار مرگ بر آمریکا سر داده شود/ برخی دوست دارند مردم ذلیل شوند

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان کشور گفت: مرگ بر آمریکا شعاری جناحی نیست و نباید اجازه داد کلاس‌های درس و فضای دانش‌آموزی به دست آمریکادوستان بیفتد اگر اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد، آب خوردن ما را نیز به رفاقت با آمریکا منوط خواهند کرد.
اشتراک گذاری
19 آبان 1395
142 بازدید
کد مطلب : 89

به گزارش  جادنیوز وبه نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، متین منتظمی شنبه شب در همایش گفتمان عزت ملی در دانشگاه فرهنگیان اصفهان با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی، انقلاب آرمان‌هاست و تسلیم شدن برابر واقعیت در چارچوب این نظام معنا ندارد، اظهار داشت: عزت ملی اساس این انقلاب است و وقتی بحث از گفتمان عزت ملی مطرح می‌شود، باید برای این عزت یک گفتمان سازنده مطرح شود و بتواند به سؤالات ما پاسخ دهد؛ طبیعی است که در برابر عزت، ذلت تعریف می‌شود و عده‌ای دوست دارند که مردم ما ذلیل شوند.

وی با اشاره به اینکه عزت ملی را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد، افزود: در بخش عزت سیاسی سؤال من این است که آیا عزت این است که بگوییم اگر عربستان بخواهد فلان کار را بکند، برخورد خواهیم کرد و یا جلوی وزیر خارجه کویت برای گرفتن وقت ملاقات با وزیر خارجه عربستان زانو بزنیم؟ در حالی که با تأملی ساده متوجه می‌شویم عزت‌مندی ما در کجاست.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان کشور با اشاره به اینکه عزت در بخش امنیتی امثال قاسم سلیمانی هستند، خاطرنشان کرد: فضای صحبت در دانشگاه فرهنگیان و در جمع معلمان باید متفاوت باشد.

منتظمی با بیان نقش مهم فرهنگیان در جامعه تصریح کرد: معلم تنها قشری است که شاگرد خود را مثل فرزندش می‌داند و هر جا شاگردش را در مراتب مناسب ببیند افتخار می‌کند، در حالی که ممکن است دوست هم این‌گونه نباشد.

وی عنوان داشت: وقتی بحث از فرهنگ می‌کنیم، نخستین نقطه‌ای که باید روی آن تمرکز کنیم معلم است، چرا که معلم می‌تواند انسان را که مانند یک خشت خام است به یک خشت پخته تبدیل کند و تربیت وی می‌تواند بسیار مؤثر باشد، اگر این تربیت درست و مؤثر انجام شود، همین دانش‌آموز می‌تواند در آینده به یک مسؤول انقلابی تبدیل شود.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان کشور ارائه تعالیم و اهداف انقلاب اسلامی را به دانش‌آموزان ضروری دانست و اضافه کرد: این وظیفه سنگین بر دوش معلمان است و به ویژه دانشجوی معلم باید به آن اهتمام ورزد، باید بدانند حدود ۸۰ درصد جامعه در آینده توسط نیروهای تربیت شده خود آن‌ها اداره خواهد شد.

منتظمی خطر نفوذ را خاطرنشان کرد و گفت: سال گذشته عده‌ای در دیدار با مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان به دانش‌آموزان اجازه نمی‌دادند که مرگ بر آمریکا سر دهند؛ در حالی که مرگ بر آمریکا شعاری جناحی نیست و نباید اجازه داد کلاس‌های درس و فضای دانش‌آموزی در دستان آمریکا دوستان بیفتد و اگر اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد، آب خوردن ما را نیز به رفاقت با آمریکا منوط خواهند کرد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی فرهنگیان تصریح کرد: امروزه درد همه مردم در همه اقشار معیشت است و این قضیه در قشر فرهنگی نمود بیشتری دارد و سؤال معلمان این است که چرا فلان آقا باید ۶۰ میلیون تومان حقوق بگیرد و عده‌ای در پاسخ بگویند که این حقوق قانونی است و متأسفانه عده‌ای دیگر بگویند که این آقایان از ذخایر نظام هستند؛ سؤال اینجاست که چه کسی باید دست این‌ها را از بیت‌المال قطع کند و حقوق معلمان را احقاق کند؟

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان کشور عنوان کرد: آقایان اسم اختلاس ۸ هزار میلیاردی را معوقات می‌گذارند و زمانی که وزیر آموزش و پرورش باید درباره صندوق ذخیره فرهنگیان پاسخگو باشد، وی را برکنار می‌کنند در حالی‌ که معوقات یعنی طلب پاداش معلم بازنشسته‌ای که بابت ۳۰ سال تلاش در آموزش و پرورش ۵ سال است که منتظر دریافت آن است.

منتظمی تأکید کرد: معلمان منتظر اقدامات مناسب در وضعیت معیشتی خود هستند و این در حالی است که عده‌ای مخالف اقدامات اقتصادی مانند تأسیس بانک ویژه فرهنگیان و بیمه مخصوص معلمان برای رفاه فرهنگیان بودند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان مبنی بر وجود ۷۰ جلد کتاب و سند در رابطه با لانه جاسوسی آمریکا، اذعان کرد: وظیفه تولید محتوا و همچنین تبیین این اسناد برای دانش‌آموزان از وظایف دانشجو معلمان و نسل جدید آموزش و پرورش است، در حالی که این قضایای مهم همانند تبیین فتنه ۸۸ نباید از دستور کار خارج شود.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان کشور با اشاره به اینکه نسل‌های آینده از این محتوا فقیر خواهند بود، گفت: غیر از دانشجو معلمان هیچ‌کس نمی‌تواند این محتوا را تبیین کند.

منتظمی تصریح کرد: وظیفه اصلی دانشجو معلمان مطالبه‌گری به ویژه مطالبه وضعیت اقتصادی و معیشتی فرهنگیان است، چرا که معلم ما نباید دغدغه‌اش شغل دوم و مسائل مالی باشد و این‌هاست که عزت ما را خدشه‌دار می‌کند؛ عزت ما را در دوران هشت سال دفاع مقدس دانش‌آموزانی به وجود آوردند که توسط همین معلمان تربیت شده بودند.

وی با اشاره به اینکه برخی سیاسی‌کاری‌ها بر آموزش و پرورش چنبره زده است، مطرح کرد: چرا در ۹ ماه مانده به پایان دولت باید وزیر برکنار شود و وزیری با سابقه مشخص جایگزین وی شود و یا چرا دانشگاه فرهنگیان ۳ سال است که با سرپرست اداره می‌شود؛ در حالی که خلاف قانون است.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان کشور با بیان اینکه باید مطالبه اجرای سند بنیادین تحول در دستور کار قرار بگیرد، گفت: از سند بنیادین تحول فقط پوسته آن اجرا شده است و نتیجه آن این شده که امروزه می‌بینیم دهقان فداکار و حسین فهمیده از کتب درسی حذف‌ شده‌اند.

منتظمی با اشاره به اینکه عده‌ای در پی حذف بسیج دانش‌آموزی به بهانه اینکه هنگامی که دانش‌آموز اسلحه در دست می‌گیرد، حس رعب ایجاد می‌شود، بیان داشت: اگر مطالبه‌گری نباشد باید منتظر یک اختلاس دیگر باشیم.

وی با انتقاد از دولت، عنوان داشت: در آنجایی که دولت دچار ضعف است، حامیان آن سعی می‌کنند با برپا کردن یک قضیه و ماجرای حاشیه‌ای، ذهن عوام را از آن دور کنند؛ در حالی که دغدغه اصلی مردم معیشت است.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان کشور در پایان با اشاره به اینکه مطالعه در علوم انسانی مطالبه رهبر معظم انقلاب است، گفت: این به دلیل آن است که هیچ منبع اسلامی درباره علوم انسانی وجود ندارد و ما در این قضیه هیچ تئوری نداریم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *