آخرین اخبار
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان:

مستأجر بعدی کاخ سفید باید حسابی حواسش به نرخ بیکاری باشد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۱۳ آبان اعلام کرد: مستأجر بعدی کاخ سفید باید حسابی حواسش به نرخ بیکاری باشد؛ بحران مالی، خیلی ها را از کار بیکار و خانه نشینی صبر بسیاری را در آمریکا لبریز کرده است.
اشتراک گذاری
16 آبان 1395
147 بازدید
کد مطلب : 48

به گزارش جادنیوز،جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۱۳ آبان اعلام کرد: مستأجر بعدی کاخ سفید باید حسابی حواسش به نرخ بیکاری باشد؛ بحران مالی، خیلی ها را از کار بیکار و خانه نشینی صبر بسیاری را در آمریکا لبریز کرده است.

 
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
هر چه به ۱۸ آبان و روز برگزاری انتخابات آمریکا نزدیک می شویم، بحث ها برای اقتصاد پسا اوبامایی در دنیا، داغ و داغ تر می شود. اینکه هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ چه نسخه ای برای اقتصاد ملی دارند، خیلی ها را از همین حالا، «دلواپس» کرده است. نگران تر از همه اما اعضای حزب قدیمی هستند، آنها حتی به برنامه های کاندیدای منسوب به خود، تردید دارند! از جان مک کین گرفته تا پل رایان به محض اینکه میکروفون روشنی، گیر می آورند دغدغه های اقتصادی را فریاد می زنند. اوباما در اقتصاد ملی تقریبا نمره قابل قبولی گرفت و حالا این که از ۲۰۱۷ به بعد ماشین پولی و مالی یانکی ها چه مسیری را پیش میگیرد، سوال بسیاری از کارشناسان و حتی مردم عادی است.
به هر حال، کنگره و اوباما پول‌های زیادی خرج رونق اقتصادی کردند و تا حدودی هم موفق بودند اما نمی توان از کسری بودجه های پیاپی، چشم پوشی کرد.  جالب است بدانید که در طول این سال ها، چوب خط بدهی های آمریکا حسابی پر شده است؛ در ۲۰۱۵، نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی به رقم کم سابقه ۷۵ درصد رسید!
حالا با تمام این بالا و پایین ها، رئیس جمهور بعدی چه یک زن باشد و چه یک مرد، باید سفت و سخت پیگیر تقویت اقتصادی ملی شود. اقتصادی که بخاطر عوامل مختلف، حال و روز خوشی ندارد و سایه چین و هند روی سر آن سنگینی می کند.
 
مستأجر بعدی کاخ سفید باید حسابی حواسش به نرخ بیکاری باشد؛ بحران مالی، خیلی ها را از کار بیکار و خانه نشینی صبر بسیاری را در آمریکا لبریز کرده است. اساساً اگر به گذشته نگاه کنیم، شاید تا حدودی جمهوریخواهان بهتر از دموکرات ها اقتصاد ملی را چرخانده اند اما رئیس جمهور بعدی از هر حزبی باشد بایستی برنامه های رفاه اجتماعی و اقتصادی را به دقت پیش ببرد. کافی است در فرمول مسابقه اقتصادی، اشتباهی صورت بگیرد، آن وقت چین یا هند، شاید به سرعت جلو بیفتند!
 
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *