کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روندهای غلط در آموزش و پرورش و آموزش عالی را اصلاح کند
زادمهر تصریح کرد: مجلس قائم به فرد است و با رای نمایندگان امور پیش میروند؛ با این وجود نباید انتظار داشت که اگر فردی رئیس کمیسیون آموزش شد خیلی بتواند تحول خاصی ایجاد کند پس این نگرش کلی نمایندگان است که میتواند یک کمیسیون را به یک کمیسیون متحول تبدیل کند؛ البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که جایگاه یک رئیس کمیسیون میتواند هم در تعیین راهبرد موثر باشد و هم زمینه تعامل با دستگاههای مرتبط را که مهمترین آنها وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم هستند فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه در مجلس دهم نه تنها کمیسیون آموزش تعاملی با دستگاههای مرتبط نداشته بلکه این تعامل با گروههای دیگر همچون گروههای اساتید و دانشجویان که شامل تشکلهای دانشجویی و صنفی میشوند برقرار نشد، اضافه کرد: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات باید تلاش کند تا با همه گروهها تعامل و همراهی داشته باشد و این تعاملها و همراهیها به گزارشهای جامعی جهت ارائه در صحن علنی مجلس تبدیل شوند تا نمایندگان بتوانند با یک نگاه مشترک به مسائل ورود پیدا کرده و تصمیم بگیرند.
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: انتظاری که از اعضای کمیسیون آموزش به عنوان نمایندگانی که توانسته اند با امتیاز بالا به این کمیسیون راه پیدا کنند این است که کسی را به عنوان رئیس کمیسیون آموزش انتخاب کنند که به معنای واقعی کلمه شایسته باشد و بتواند با تمام گروههای مرتبط با حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی ارتباط بگیرد ضمن اینکه رئیس کمیسیون آموزش باید با مسئولین ارشد این دو وزارتخانه هم ارتباطات مطلوبی داشته باشد و تلاش کند تا روندهای بعضا غلطی را که در این وزارتخانهها وجود دارد اصلاح شوند.
وی با بیان اینکه برنامههای کلانی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده اند، ولی میبینیم که خیلی اثر گذار نبوده و نتیجه مطلوبی نداشته اند؛ با این وجود این برنامهها باید توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات اصلاح شوند؛ افزود: اسلامی شدن دانشگاهها بحث بسیار مهمی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی سالهاست که روی این موضوع کار میکند، ولی تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است. از طرفی رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان مسئله حجاب در دانشگاهها را مطرح کردند. به هر روی مجلس و به ویژه کمیسیون آموزش وظیفه دارند که به این حوزهها ورود پیدا کنند و این اتفاق هم باید بیفتد.
زادمهر با اشاره به اینکه یکی از چالشهای پیش روی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که رئیس این کمیسیون نیز میتواند در حل آن اثرگذار باشد بحث آموزش مجازی است، گفت: در حوزه آموزش مجازی باید یک راهبرد جامعه برای وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش وجود داشته باشد تا اگر به هر ترتیبی شیوع ویروس کرونا ادامه پیدا کرد و ما مجبور شدیم که شش ماه دوم سال را هم به صورت مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان برگزار کنیم دیگر با مشکلاتی که یش از این با آنها مواجه شده بودیم رودرو نشویم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید