آخرین اخبار
حمید اخلاقی:

چه خوش بین بودند آنان که میگفتند امریکا تغییر کرده

کاش بجای لبخند زدن به دشمن دیرینه به نیروی توانای داخلی لبخند میزدیم
اشتراک گذاری
21 آذر 1395
127 بازدید
کد مطلب : 174

بسمه تعالی

با رای اول دسامبر ۲۰۱۶ مجلس سنا امریکا به تمدید تحریم های ده ساله ایران ، بدون هیچ رای مخالفی، تقریبا از برجام هیچ باقی نماند، این در حالیست که ما به بیشتر تعهدات خودمون عمل کردیم و با عجله نیروگاه هسته ای اراک را با بتن پر و اورانیوم های غنی شده را به روسیه فرستادیم.

 با این حال  برجام  به فرجامی نخواهد رسید و با ۹۹ رای سناتور های مجلس سنا امریکا صریحا نقض شد ، چرا که ما عجله داشتیم تا هرچه سریعتر توافق را امضاء کنیم و  به تعهدات برجام یک طرفه عمل کنیم، در حالی که کدخدا هیچ قدمی بر نمی داشت و به هیچ یک از تعهداتش عمل نمی کرد، کاش تنها عمل نمیکرد ولی مشاهده کردیم  که به تحریم هایی که قرار بود همان روز توافق برداشته شود، به بهانه ی مختلف از جمله حقوق بشر و حمایت از تروریست اضافه هم می شد ولی با تعبیر های ساده اندیشانه بعضی از اقایان این موارد را نقض برجام نمی دیدند.حال به حرف همان دلواپسان و بی سواد ها میرسیم که در مجلس فریاد میزدند که برجام نتیجه ای ندارد، چون طرف ما امریکاس ولی متاسفانه با سرعت بالا و  ظرف ۲۰ دقیقه به راحتی تصویب شد.خوشبختانه جناب رئیس جمهور و دکتر ظریف صراحتا در مجلس گفتند که برجام نقض شده است.

امیداواریم دوباره بعضی دلباختگان غرب با تعابیر جدید نخواسته باشند این نقض اشکار را توجیه کنند و امیدواریم از طرف دولت واکنشی جدی دیده شود، البته نه واکنش ایمیلی یا تلفنی.

چه خوب گفت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران:

” امریکا شیطان بزرگ است “

نقض پیمان فقط و فقط از امریکا برمی اید ، فقط از اتم مصادیق استکبار و چه خوش بین بودند انان که میگفتند امریکا تغییر کرده.

کاش به حرف رهبرمون گوش میکردیم و خیلی به مذکرات خوش بین نبودیم و انقدر عجله نداشتیم تا زحمات دانشمندان و شهدای هسته ای را  هدر بدیم.

کاش این همه وقت خودمون رو صرف قرار داد باخت – باخت  برجام نکرده بودیم و اقتصاد مقاومتی که تنها راه نجات کشور از رکود است ،پیش می گرفتیم.

کاش بجای لبخند زدن به دشمن دیرینه به نیروی توانای داخلی لبخند میزدیم و به نیروی جوان کشور اعتماد میکردیم.گاه روشن فکران از پیشرفت تکنولوژی و علم در ژاپن میگویند و حسرت میخورند که ما عقب مانده ایم ، ایا تا به حال بررسی کرده اید ژاپن چگونه به این مرحله از پیشرفت علم رسیده و علم خود را صادر میکند ، فقط و فقط به نیروی داخل خود توجه کرده،از همان کودکی و در دبستان دانش اموزان خود را مدیون کشور میدانند و مشتاق خدمت  رسانی به کشورشان هستند.

ولی متاسفانه امروز در دانشگاه های ما برخی اساتید فضای کشور را طوری بیان میکنند که انگار همه چیز به اخر رسیده و تنها راه باقی مانده رفتن از کشور است ، این همان تفکر غرب زده ایست که به ما یعنی دانشجویان هیچ اعتمادی ندارد .در حالی که اینده کشور توسط ما دانشجویان ساخته می شود ، البته شفقط با صرف فعل ما می توانیم همان طور که دانشمندان هسته ای توانستند  به مقامی از پیشرفت هسته ای دست پیدا کنند که غرب مجبور به ترور برخی از انان شود و در اخر به پای میز مذاکره بیاید.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *