آخرین اخبار
دبیر جاد دانشگاه تهران:

برخی غیرعلنی می‌خواهند استکبارستیزی را در نظام اسلامی کمرنگ کنند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: هر چند برخی افراد علنا نمی‌گویند که استکبارستیزی باید حذف شود، ولی با تغییر زبان خود و مردم می‌خواهند این اصل را در نظام اسلامی کمرنگ کنند.
اشتراک گذاری
14 آبان 1395
157 بازدید
کد مطلب : 35

به گزارش جادنیوز، محمد کاظمی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان رد گفت‌‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: استکبارستیزی یعنی مقابله و مبارزه با هر کس یا دولتی که روحیه استکباری دارد. اساساً این اصل استکبارستیزی چون و چرا نمی‌خواهد که امروزه خیلی‌ها می‌گویند، استکبارستیزی از کجا آمده یا اصلاً امام این را مطرح کرد یا نه؟! شیطان به دلیل همین روحیه استکباری خود مورد غضب و طرد خداوند قرار گرفت.

 

وی در رابطه با شاخصه‌های روحیه استکبارستیزی، افزود: اینکه ابتدائاً از اصلی‌ترین ویژگی‌های رفتار مستکبرانه، خودبرتربینی است یعنی خود را برتر می‌داند، همه چیز را فرع بر خود می‌داند و در نگاه کلان، نظام استکباری به سبب همین خودبرتربینی، ادعای تولیت امور ملتها را دارد و مداخله گری در امور سایر کشورها را حق خود می‌بیند.

 

این فعال دانشجویی تاکید کرد: دومین شاخصه، حق ناپذیری است یعنی حق را از آن خود می‌داند و حرف حق دیگران را رد می‌کند و وقتی حق را تنها برای خود دانست، انواع جنایات را بر خود مجاز می‌کند و این ویژگی بعدی آنهاست و در نهایت با داشتن این ویژگی‌ها با توجه به اینکه خود را پرچمدار حق بشریت می‌داند، منافقانه و فریبکارانه رفتار می‌کند.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تاکید کرد: استکبارستیزی که ما آن را از اصول نظام اسلامی می‌دانیم، مقابله با این روحیه است که در رأس آنها دولت آمریکاست و دولت آمریکا همواره سعی داشته که با تطمیع، تهدید و تحریم، منافع خود را بر سایر کشورها تحمیل کند.

 

وی گفت: وقتی امام راحل (ره) می‌فرمایند که آمریکا شیطان بزرگ است، از این جهت است و اینکه مبارزه با شیطان نیز از بدیهیات است و چون و چرا نمی‌خواهد. اما چه می‌شود که امروزه بحث‌هایی مبنی بر افراط گرایی در استکبارستیزی می‌شنویم و برخی سعی در تطهیر آمریکا دارند؟! در آیه قرآن صراحتاً اشاره شده است که « فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروه الوثقی » یعنی مقدمه صحت و قبولی ایمان به خداوند، کفر به طاغوت است. دو روی سکه توحید در اندیشه اسلام به کفر به طاغوت و ایمان به خدا ضرب شده است.

 

کاظمی افزود: در حال حاضر بر کسی پوشیده نیست که طاغوت اعظم نیز دولت آمریکا است. مصداق بارز کفر به طاغوت اعظم، مطمئناً بی اعتمادی مطلق به این نظام استکباری است. در نتیجه ریشه کمرنگ کردن اصل استکبارستیزی توسط برخی که سعی در این کار دارند، ایمان ضعیف به خداوند است که این کفر به طاغوت را به تبعش کمرنگ می کند و در مقابل اعتماد به طاغوت را پررنگ!

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تاکید کرد: هر چند برخی افراد مستقیماً و علناً نمی‌گویند که استکبارستیزی باید حذف شود ولی با بکارگیری آلاتی مثل تغییر زبان خود و مردم به اصطلاحاتی مثل جهانی شدن هرچند شاید در ظاهر زیبا به نظر آید ولی در باطن تغییر زبان، تغییر فرهنگ و اصول را به همراه دارد و یا خاطره گویی عده‌ای کاخ نشین و غیره می‌خواهند این اصل را در نظام اسلامی کمرنگ کنند.

 

کاظمی گفت: وقتی چیزی از اصول باشد مثل توحید و نبوت، قاعدتاً پشتیبانی و اظهار آن نیز واجب می‌شود. و می‌شود خون دادن شهیدانی که در این راه حاضرند جان خود را فدای اصول اسلام کنند و این مختص قشر خاصی نیست بلکه وقتی می‌بینیم از جامعه دانشگاهی، افرادی مثل شهید اسداللهی و شهید مصطفی کریمی در این راه قدم بر می‌دارند یعنی اینکه هنوز هم نخبگان و جوانان این نظام پای این اصل حاضرند جان خود را بدهند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *