آخرین اخبار
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل

دومین سخنرانی نماینده جامعه اسلامی دانشجویان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان زابل

بسم ا… الرحمن الرحیم عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت مردم بصیر، مومن و شهید پرور دارالولایه ی سیستان که در ۳۸امین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همانند سالیان دور تا کنون، حماسه آفریدید و ما به نوبه خود مراتب تقدیر و سپاس خود را اعلام می کنیم و همچنین ایام فاطمیه رو […]

اشتراک گذاری
06 اسفند 1395
79 بازدید
کد مطلب : 300
بسم ا… الرحمن الرحیم
عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت مردم بصیر، مومن و شهید پرور دارالولایه ی سیستان که در ۳۸امین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همانند سالیان دور تا کنون، حماسه آفریدید و ما به نوبه خود مراتب تقدیر و سپاس خود را اعلام می کنیم و همچنین ایام فاطمیه رو خدمت شما مردم عزیز تسلیت عرض میکنم
در ابتدای عرایضم تشکر میکنم از امام جمعه محترم، حضرت حجت الاسلام والمسلمین کیخا که مجددا این مجال را به فرزندان خودشان در مجموعه جامعه اسلامی دانشجویان دادند.
همچنین اگر امروز ما در محضر شما مردم بزرگوار فرصت ارائه دیدگاه ها و تبیین مباحث مهم روز را داریم، به واسطه نگاه مهربانانه و به پشت گرمی مقام عظمای ولایت است که هوشیاری، آگاهی و تبیین مباحث مهم جاری جامعه را از دانشجویان که قشر بیدار و آگاه جامعه هستند انتظار دارند.
بنده حسن شهریاری هستم دانشجوی رشته ی مهندسی عمران دانشگاه ملی زابل وخدا را شاکرم که این توفیق را شامل کرد تا به عنوان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل و فرزندی از فرزندان شما مردم عزیز دقایقی در خدمتتان باشم.
امروز کشور عزیز ما ایران علیرغم پیشرفت و ترقی کم نظیر و گسترده دچار مشکلات و مصائب متفاوت و احیانا پیچیده ای شده است که نیازمند شناخت صحیح مشکل و فکر جامع و برنامه ریزی متقن می باشد. حل معضلات کنونی کشور از بیکاری و گرانی و فساد اقتصادی گرفته تا تهاجم فرهنگی و نفوذ سیاسی و امنیتی، مرهون اقدام جهادی و انقلابی مسئولین و تلاش مضاعف آن ها و نیز همکاری و همدلی هم افزای مردم است.
مسئولان برای گشودن گره های مسائل گوناگون کشور محتاج نگرش صحیح مدیریتی هستند تا بر اساس آن اقدامات خود را تنظیم نمایند و چه منبعی شریف تر  و دقیق تر از قرآن کریم. قرآن کریم در داستان عبرت آموز مواجهه حضرت موسی (ع )و یاران ایشان با فرعونیان می فرماید:
«فَلَمّا تَراءَى الجَمعانِ قالَ أَصحابُ موسى إِنّا لَمُدرَکونَ. قالَ کَلّا إِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدینِ»
هنگامی که دو گروه (اصحاب موسی (ع) و فرعونیان) یکدیگر را دیدند، یاران موسی گفتند: «ما در چنگال فرعونیان گرفتار شدیم»
اما حضرت موسی (ع) ) گفت: «هرگز! یقیناً پروردگارم با من است، بزودی مرا هدایت خواهد کردزمانی که حضرت موسی ع و بنی اسرائیل در حال فرار از فرعون و نیروهای تحت فرمان او، به آب می رسند و خود را در معرض محاصره شدن می بینند؛ اطرافیان حضرت موسی ع می ترسند و از گرفتار شدن خود در دست فرعونیان صحبت می کنند اما حضرت موسی ع که تنها نقطه تدبیر و امید خود را معیت و همراهی الهی می بیند استوار و محکم پاسخ می دهد که «هرگز! خدا با من است» 
ما باید بدانیم امروز هم راه برون رفت از مصائب دشوار و پیچیده کشور و دشمنی های بیرحمانه و رذالت آمیز قلدران جهانی که سعی دارند ما را در محاصره خود قرار دهند؛ معیت الهی است. که آن هم به فرموده آیات نورانی قرآن مجید در تقوا و نیکوکاری نهفته است.
کسانی که حل مشکلات کوچک و بزرگ کشور از آب خوردن گرفته تا اشتغال و رشد اقتصادی را به مذاکره با ابرقدرتها و جلب نظر آن ها گره می زدند؛ از این نکته مهم و حیاتی غافل بودند که اختلاف مستکبرین و زرسالاران بین المللی با جمهوری اسلامی، ریشه ای و بنیادین است  و به اصول حتمی و غیر قابل تغییر انقلاب اسلامی نظیر استقلال خواهی و نفی دخالت و سلطه بیگانگان بر می گردد. پرواضح است که آن ها به هیچ راهکاری به جز عقب نشینی ایران اسلامی از تمام مواضع و آرمان های مقدس خود، راضی نمی شوند الا اینکه از تسلیم و عقب نشینی ایران نا امید شوند و احساس عجز کنند. در این شرایط اگر جمهوری اسلامی از برخی مواضع خود موقتا بگذرد؛آن ها وقیحانه جلوتر می آیند تا ایران را از همه اصول اسلامی و انسانی خود برگردانند.
امروز بی نتیجه بودن نگاه به ابرقدرتها و مذاکره با آنها؛ رنگ واقعیت به خود گرفت و به صحنه تجربه گیری و عبرت آموزی رسید. مذاکرات اخیر و محصول آن یعنی برجام که با دبدبه و کبکبه فراوان زمینه سازی شد و با زحمت و مشقت بسیار تصویب شد و با دلهره و اضطراب زیادی اجرایی شد؛ خیلی زودتر از آن که توسط رئیس جمهور فعلی امریکا که در رقابت های انتخاباتی، تهدید به پاره کردن برجام کرده بود؛ توسط رئیس جمهور وقت امریکا نقض شد. تمدید تحریم های ده ساله که توسط سنای امریکا تصویب شد و در اثر وتو نکردن اوباما به قانون تبدیل شد؛ مصداق نقض برجام بود.
متاسفانه برخی از مدیران اجرائی کشور به جای تنبه از مسائل اتفاق افتاده حول برجام و تجربه ذی قیمت آن، درصدد توجیه بدعهدی های غیر قابل انکار امریکا هستند و به انتقادات دلسوزانه مردم نه تنها اعتنایی نمی کنند بلکه در پی تحقیر و کوچک شمردن منتقدین می باشند. به طوری که آن ها را زمانی افراطی و بیسواد می خوانند و زمانی دیگر به آن ها استفاده از عینک را برای دیدن نتایج برجام توصیه می کند.
اما واقع امر آن است که دستاوردهای تقریبا هیچ برجام را نه تنها با عینک بلکه با میکروسکوپ و ذره بین هم نمی توان دید؛ چرا که چیزی را که وجود حقیقی ندارد جز با عینک وهم و خیال نمی توان دید.

وضع اقتصادی کشور و معیشت مردم برای همه ما ملموس و محسوس است و مشکلات و گره های اقتصادی قابل درک است. همه ما بیکاری را با تمام وجود حس می کنیم و از این معضل آسیب های فراوان دیده ایم. از گرانی و فقر موجود در جامعه ناراحتیم. اخبار فسادهای اقتصادی و اختلاس های میلیاردی را می شنویم و تاسف می خوریم. با این وجود عده ای درصددند که فضای پسابرجام را چونان بهشت موعود تصویر کرده و آن را از هرگونه اشکال و ایرادی منزه نمایند. امیدواریم مسئولین دولتی و غیر دولتی هر چه زودتر به خود آیند و راه حل اصلی معضلات اقتصادی کشور را که همان اقتصاد مقاومتی است یافته و آن را مجدانه پیگیری کنند.
متاسفانه امروز شاهدیم که نشت تفکر اشرافیگری در مسئولین، پدیده زشت و دور از انصاف حقوق های نجومی را رقم زده که از مصادیق بارز تهاجم به ارزش های انقلاب است.
بدون تردید، میدان مبارزه با فساد و اشرافی‌گری، یکی از آن میدان‌های پرخطری است که اکنون براساس نیاز انقلاب، باید به آن ورود جدی بکنیم. دشمنانی که طی ۳۸ سال گذشته، با توطئه‌های گوناگون موفق به شکست انقلاب اسلامی و فرو ریختن جمهوری اسلامی نشدند، اینک امید دارند با ترویج فساد و اشرافی‌گری در کشور، این انقلاب توحیدی با آرمان تمدن‌ساز را، از حرکت باز دارند. تمامی دلسوزان انقلاب اسلامی و نظام دینی و استقلال کشور، این خطر را باید جدی بگیرند. برای فهم و درک از میزان این خطر، تأمل در فتنه سال ۸۸ کفایت می‌کند. جریان اشرافی‌ شکل گرفته در دوران بعد از انقلاب اسلامی، عامل اصلی داخلی در پدیدآوردن فتنه ۸۸ است. جریانی که برای رسیدن به دنیای خود، با بیگانه همراه شد و خواسته یا ناخواسته، ابزاری شد در دست دشمنان ملت.
در حوزه مسائل سیستان باز هم تاکید می کنیم که در حال حاضر مشکل بیکاری از حد معضل هم فراتر رفته است در صورتی که منطقه سیستان ظرفیت و پتانسیل های بسیاری در زمینه مختلف دارد که متاسفانه به آن ها توجهی نمی شود از جمله انرژی های نو، فرصت های مرز، کشاورزی مدرن، دامپروری صنعتی، و میراث فرهنگی که تا این لحظه فقط به دلیل سو مدیریت به هیچ وجه نتوانسته ایم از این ظرفیت ها بهره ی کافی ببریم. در صورتی که با یک ساز و کار درست مدیریتی و ایجاد تعاونی های مرتبط با انها و بنگاه های زود بازده اقتصادی این معضل را نتنها در سطح منطقه ای بلکه بنا به گزارش های رسمی حتی در سطح کشور می توان بر طرف نمود. باز هم به مسئولین تاکید میکنیم سیستان مظلوم است نه محروم، برای تحقق مسئله ی توسعه ی سیستان دارا بودن زیر ساخت های مناسب بسیار پررنگ است که از مهمترین این زیر ساخت ها خطوط ارتباطی می باشند که نمونه بارز آن راه آهن چابهار – میلک است که با بهربرداری از این خط راه آهن و ایجاد منطقه آزاد سیستان می توان گامی جهت توسعه و ترقی این منطقه برداشت. همان طور که می دانید بحث منطقه آزاد سیستان که مهمترین درخواست مردم در جریان سفر رئیس جمهور به دارالولایه سیستان بود تاکنون اقدامی موثر جهت تحقق آن صورت نگرفته است .و حتی برخی از وزیران ضرورتی برای ایجاد آن نمی بینند در حالی که با توجه به وجود منطقه آزاد چابهار و قرارداد سه جانبه بین ایران و هند و افغانستان و سایر قراردادها و پتانسیل های ارتباط گسترده تجاری با افغانستان لزوم ایجاد منطقه آزاد را بیش از پیش روشن می کند. و همچنین مناطق آزاد سیستان و چابهار می توانند مکمل یکدیگر باشند و باعث توسعه و پیشرفت کریدور جنوب شرق و استان گردند.
در این راستا ما از نمایندگان مردم سیستان که تقریبا یک سال از اعتماد مردم به آن ها گذشته درخواست میکنیم که به دانشگاه بیایند و پاسخ گوی سوالات باشند و همچنین مسئولین دولتی، آقای استاندار و معاونین محترمشان، ایشان را رسما دعوت می کنیم که به دانشگاه زابل بیایند و گزارش عملکرد خود را به دانشجویان که به گفته مقام معظم رهبری قشر بیدار، آگاه و مطالبه گر جامعه هستند عنوان کنند و در یک فضای پرسش و پاسخ منطقی و منصفانه پاسخ گوی سوالات و شبهات موجود باشند. در حوزه دانشگاه لازم میدانیم جهت افتتاح حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز زابل که ان شاا… نقطه عطفی در پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی و سند اسلامی شدن دانشگاهها می باشد، از مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همچنین ریاست دانشگاه زابل تشکر کنیم
از صبر و حوصله ای که برای شنیدن سخنان بنده به خرج دادید سپاسگزاری می کنم و مجددا از ستاد اقامه نماز جمعه حاج آقای نورا و امام جمعه محبوب شهرمان حضرت حجت الاسلام کیخا بدلیل در اختیار گذاشتن این فرصت تشکر می کنم.
والسلام علیکم و رحمته ا… و برکاته

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *