آخرین اخبار
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگو با جادنیوز :

مطالبات دانشجویی را موثر در رفتار آینده ی خود دانشجویان میدانم

متاسفانه مسئولین کشور وظیفه ی خود نمیدانند که در جمع های دانشجویی حضور پیدا کنند و به سوالات دانشگاهیان پاسخ دهند. برنامه ای که در نظر داشتیم دعوت از مسئولین قوه ی قضاییه، شورای نگهبان و قوه ی مقننه بود که هر کدام از آنها با جواب های غیر مسئولانه با حضور در دانشگاه مخالفت کردند.
اشتراک گذاری
11 آذر 1397
131 بازدید
کد مطلب : 701
علی قانعیان دبیر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت و
گو با پایگاه رسمی
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ارتباط با اهمیت، اثر گذاری و جایگاه
دانشجو را در زمانه‌ی حاضر گفت : به نظر بنده برای دانشگاه سه حوزه ی وظیفه وجود دارد که دانشجو نیز باید خود را در این سه حوزه تعریف کند؛تولید علم، تربیت و پرداختن به مسائل و مشکلات اجتماع.حال دانشجو باید سعی کند اهداف خود، وظایف و کارهای خود را در این سه حوزه تعیین و انجام بدهد.تشکل های دانشجویی یک شان خاص از قشر دانشجو می باشد که به صورت مشخص وظایف جدید تری برای آنها تعریف می شود. از جمله ارائه ی گفتمان های رشد دهنده ی اجتماع به مردم و وظیفه ی دیگر رساندن مطالبات مردم به مسئولین است.
این
فعال
دانشجویی در ادامه برنامه هایشان برای ۱۶ آذر و روز دانشجو را تشریح کرد و
گفت : متاسفانه مسئولین کشور وظیفه ی خود نمیدانند که در جمع های دانشجویی حضور پیدا کنند و به سوالات دانشگاهیان پاسخ دهند. برنامه ای که در نظر داشتیم دعوت از مسئولین قوه ی قضاییه، شورای نگهبان و قوه ی مقننه بود که هر کدام از آنها با جواب های غیر مسئولانه با حضور در دانشگاه مخالفت کردند.در حال حاضر برنامه ی ساخت کلیپ با هدف تقویت هویت ایرانی اسلامی و با موضوع روز دانشجو را مدنظر داریم و برگزاری تریبون آزادی دیگر برنامه ی تشکل ما برای ۱۶ آذر است.

دبیر جامعه
اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در پاسخ به سوالی در ارتباط با ویژگی های یک
دانشجوی ایده آل گفت : اول ویژگی که دانشجو باید داشته باشد بیداری است. بیداری دانشجو یعنی اتفاقات اطراف خود را بتواند ببیند؛ دومین ویژگی که باید داشته باشد حساس بودن نسبت به اتفاقاتی است که می بیند و این دو ویژگی محقق نمی شود مگر اینکه شناخت خود را بالا ببرد. بالا بردن شناخت نیز تنها با مطالعه محقق می شود. متاسفانه فعالین دانشجویی ما نسبت به مطالعه خیلی بی توجهی میکنند.دانشجوی ایده آل باید خود را برای میدان های مختلف آماده کند، نیاز های انقلاب متغییر است لذا نیروی تراز انقلاب نیز باید توانایی اثرگذاری در میدان های مختلف را داشته باشد و به نظر بنده قبل از این موارد اصلی ترین وظیفه ی دانشجو، کار علمی است که این هم نقطه ی فراموش شده ی تشکل های ماست.
قانعیان در ارتباط با اینکه چگونه دانشجو می تواند محور تغییر و
تحول اجتماعی باشد اظهار داشت : دانشجو زمانی میتواند در صحنه ی اجتماعی و سیاسی اثرگذار باشد که در صحنه ی فکری کشور صاحب نظر باشد. دانشجو زمانی میتواند به نقش اصلی خود برگردد که مطالعه و سواد خود را بالا ببرد.
این فعال دانشجویی
با بیان اینکه مطالبات دانشجویی را قبل از آنکه موثر بر رفتار مسئولین ببینم، موثر در رفتار آینده ی خود دانشجویان میدانم اضافه کرد : معتقدم وقتی دانشجو مستقیما با مشکلات سیستم و مسئولین مواجه بشود، چند سال آینده که خود مسئول می شود راحت تر مشکل را فهمیده و به راه حل می رسد.اما وجه دیگر مطالبه گری از مسئولین نقشی است که امت در نظام امام و امت دارند؛ و یک رسالت دینی است. قطعا مسئولین ما اگر درست کار و دلسوز باشند زمانی که مشکل سیستم را به آنها نشان میدهیم در پی اصلاح آن بر می آیند و اگر افراد صالحی نباشند، از ترس جایگاهشان هم که شده نسبت به مطالبه ی دانشجویان واکنش مثبتی نشان میدهند و رفتار خود را اصلاح میکنند.
قانعیان عدم شناخت درست را آفت جنبش دانشجویی دانست و تشریح کرد : این شناخت وجه های مختلفی دارد. از جمله نشانختن درست جایگاه جنبش دانشجویی است. مشکل دیگر همانطور که اشاره شد عدم مطالعه و سواد کافی است.این نقاط ضعف در حوزه ی بینش، باعث آفت در حوزه ی کنش گری می شود. که نمونه هایی همچون عضویت در احزاب سیاسی، یا الصاق به قدرت؛ قبیله بازی های سیاسی و حتی بی عملی ها نسبت به اتفاقات زمانه نتیجه ی آن مشکل اصلی است که بیان گردید.

واحد روابط عمومی 

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *