آخرین اخبار
بهرام بنایی در یادداشتی مطرح کرد:

گزارش طرح های جهادی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

شهید بهشتی: «تشکيلات باید به درد مردم بخورد، نه اين که يک باري باشد بر دوش جامعه.»
اشتراک گذاری
15 مرداد 1399
94 بازدید
کد مطلب : 1136

گروه جهادی شهید شاهینی دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سال ۱۳۹۵ با همکاری خانواده محترم شهید داریوش شاهینی در روستای تل‌سر‌کوه _زادگاه این شهید بزرگوار_ آغاز به کار کرد.

فعّالیّت‌های این گروه جهادی در ابتدا در قالب اردوهای جهادی-درمانی و به صورت اعزام دانشجویان و اساتید جهادگر به مناطق محروم استان بوشهر بود و از سال ۱۳۹۸ و با ورود دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، برنامه‌های جهادی-آموزشی نیز به این اردوهای جهادی اضافه شد. اردوی جهادی شهید شاهینی هر ساله و به مدّت ۱۰ روز در روستاهای محروم استان بوشهر برگزار می‌گردد.

از سال ۱۳۹۷ فعّالیّت‌های جهادی خارج از قالب اردوهای جهادی نیز توسعه و استمرار یافت:

  1. طرح شهر بدون گرسنه: در این طرح، دانشجویان پنج‌شنبه هر هفته با رزرو نهار و شام خود از سامانه تغذیه دانشجویی دانشگاه و ارسال مشخّصات خود به سامانه پیامکی دفتر جامعه اسلامی، غذای خود را به حاشیه‌نشینان محروم و نیازمند شهر بوشهر اهدا می‌نمودند و به طور میانگین حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در هر هفته در این طرح جهادی مشارکت می‌نمودند.
  2. طرح مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری: در دو سال اخیر با همکاری دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر، با هدف کاهش تأثیر فاصله طبقاتی بر امور آموزشی و آینده تحصیلی نوجوانان و جوانان، به دانشجویان بی‌بضاعتی که دسترسی برابری به امکانات آموزشی جهت رقابت با افراد ثروتمند و متموّل را نداشتند، خدمات مورد نیاز در عرصه کنکور و مشاوره انتخاب رشته دانشگاه به صورت رایگان ارائه می‌شد و در مرحله آخر این طرح در سال ۹۸ به تعدادی قریب به ۲۲۰ نفر از دانش‌آموزان بی‌بضاعت مشاوره رایگان کنکور ارائه گردید.
  3. طرح بوی مهر: این طرح همه ساله با هدف تأمین و تدارک وسایل مدرسه و نوشت‌افزار برای دانشجویان بی‌بضاعت روستایی برنامه‌ریزی و اجراء می‌گردد. در سال نخست اجرای این طرح، حدود سه میلیون تومان و در سال دوّم حدود پنج ملیون تومان از کمک‌های اساتید و دانشجویان جمع‌آوری شد که پس از تهیّه لوازم‌التحریر با مبالغ جمع‌آوری شده، این اقلام به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان روستای کلات از توابع شهرستان تنگستان و روستای پلنگی از توابع شهرستان دشتستان قرار گرفت.
  4. طرح‌های جهادی-بهداشتی: از ابتدای شیوع پاندمی ویروس کرونا، اعضای این گروه جهادی با اقداماتی نظیر تولید محتوا با موضوعات بهداشتی و پیشگیری در فضای مجازی، کنترل و پایش بهداشتی مبادی ورودی استان و راه‌اندازی کارگاه جهادی تولید ملزومات بهداشتی شهید شاهینی به خدمات‌رسانی پرداختند. در کارگاه تولید ماسک و دستکش که با همّت دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اساتید دانشگاهی بر پا شد، در طی سه هفته تعداد: ۶۳۰۰۰ جفت دستکش و ۲۱۰۰۰ عدد ماسک تولید و به مراکز بهزیستی اهدا گردید.

این گروه جهادی در فراخوانی گسترده و با مشارکت چشم‌گیر مردم شریف استان بوشهر و همیاری و همّت سایر تشکّل‌های انقلابی، موفّق به جمع‌آوری مجموعاً ۰۰۰/۷۸۰/۶۸ تومان کمک مالی جهت کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده خوزستان و سیستان و بلوچستان و زلزله‌زدگان آذربایجان گردید و این مبالغ در اختیار نهادهای مسئول در استان‌های بحران‌دیده فوق قرار گرفت.

لازم به ذکر است دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در چهارمین جشنواره فرهنگی شهید شاهینی اتّحادیه جامعه اسلامی دانشجویان موفّق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران بابت تنوّع در فعّالیّت‌های جهادی خود گردید.

بهرام بنایی

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *