آخرین اخبار
مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج):

دولت به دنبال چک سفید امضا برای رسیدن به رشد اقتصادی است

مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان درباره نگاه دولت در بحث اشتغال در لایحه برنامه ششم گفت: با بررسی و مطالعه لایحه برنامه ششم توسعه می‌بینیم این برنامه بیشتر حالت کلی‌گویی دارد و به نوعی برنامه راهکاری برای رسیدن به نتیجه در آن دیده نشده و این شائبه را در ذهن ایجاد می‌کند که دولت به دنبال دریافت چک سفید امضا برای تامین هزینه‌هاست.
اشتراک گذاری
19 آبان 1395
153 بازدید
کد مطلب : 98

به گزارش جادنیوز، نیک آئین، مسئول سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو، درباره نگاه دولت در بحث اشتغال در لایحه برنامه ششم گفت: با بررسی و مطالعه لایحه برنامه ششم توسعه می‌بینیم این برنامه بیشتر حالت کلی‌گویی دارد و به نوعی برنامه راهکاری برای رسیدن به نتیجه در آن دیده نشده و این شائبه را در ذهن ایجاد می‌کند که دولت به دنبال دریافت چک سفید امضا برای تامین هزینه‌هاست.

وی ادامه داد: دولت توسعه را در تکیه به غربی ها می‌داند و از همین رو در برنامه توسعه ششم تا آنجایی که توانسته استفاده از ظرفیت ها و توانایی های داخلی را محدود کرده؛ این برنامه نقطه ابهام های بسیاری دارد چه در زمینه دفاعی چه در زمینه روابط بین الملل چه در زمینه اجتماعی چه در زمینه اقتصادی و تا جایی که شاهد آن هستیم برنامه اشتغال از این برنامه حذف شده و دولت به دنبال چک سفید امضا برای رسیدن به رشد اقتصادی است.

این فعال دانشجویی افزود: اگر این برنامه مبنی سیاستگذاری دولت باشد، جای تردید نیست که در آینده نه فقط در بخش اشتغال بلکه در بخش‌های دیگر اقتصادی با چالش جدی مواجه خواهیم شد و لازم است قبل از بروز مشکل به دنبال راهکاری جدی و قابل اعتماد باشیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در متن یکی از تعاریف لایحه، اصطلاح سند توسعه بدین شکل تعریف شده است: «سند توسعه مجموعه‌ای است مشتمل بر اهداف کلی، اهداف کمی، راهبردها و سیاست‌ها، الزامات اساسی و منابع مورد نیاز آنها که به تصویب هیات وزیران می‌رسد» و این بدان معنی است که مجلس در قانون گذاری دور زده شود و دولت خود ریش و قیچی را به دست بگیرد. 

نیک آئین افزود: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی امروز لازم است دولت به جای برنامه ششم توسعه، ابتدا یک برنامه اضطراری خروج از رکود سه‌ساله را تدوین و به اجرا بگذارد تا حداقل بتوانیم به شاخصه‌های باثباتی برسیم و این شاخصه‌های حداقلی را مبنایی برای ادامه راه در برنامه‌های دیگری قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این لایحه پنج ساله که در نیمه دوم چشم انداز بیست ساله توسعه کشور قرار است به تصویب مجلس برسد، بسیار بر حرکت های داخلی تاثیر‌گذار است و نباید مثل برجام دودقیقه ای به تصویب برسد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *